Miron szakmai és szülői értékelése párhuzamba állítva, 3 évesen

Miron értékelése 3 évesen

Párhuzamba szeretnénk állítani a szakmai és családon belüli értékelést. Ezzel is segíteni szeretnénk a szülőket, hogy átlássák, másoknál ez hogy megy. A szakember számára természetes, milyen másként tud viselkedni egy gyermek a megszokott, családi környezetében, mint egy  megszokott, mégis “idegen” környezetben. A fejlesztésen érzik a gyerekek, hogy másként kell viselkedni, mások az elvárások. Míg otthon mindenki szeme fénye a kicsi, a szakértőnél sokkal egyenlőbb esélyekkel és elvárásokkal indul minden egyes gyermek. Miron szakmai értékelése mellé szeretném bocsátani, a Kedves Szülőknek, a saját meglátásaimat. Ez az értékelés pontosan azért fontos, mert láthatjátok a párhuzamokat és különbségeket, amit a szülő és a szakértő megél egy-egy gyermek fejlesztése folyamán. Tudnotok kell, sem a pedagógus, sem a szülő nem szent, mindenki követhet el hibákat, és mindenki a maga egyéniségének megfelelően képes bármit is adni a gyermeknek. A két oldal EGYÜTTMŰKÖDÉSE a legfontosabb. A szülő nem várhatja el a pedagógustól, hogy kizárólag majd ő fejlessze, abban a heti 1-2 órában, amit központilag kirendeltek neki.  A SZÜLŐ ÉRDEKE ÉS FELELŐSSÉGE, HOGY NAPI SZINTEN FEJLESSZE GYERMEKÉT. Ezen felül SZERETNI IS KELL AZT A GYERMEKET! A szeretet azt jelenti, hogy elfogadom azt, amit kaptam (azt a gyermeket), és a tőlem telhető maximális odaadással óvom, védem, tanítom, ölelem és puszilgatom a gyermekemet.  Mindeközben természetesen etetni, öltöztetni, fürdetni is kell, de a szellemi-lelki, sőt a testi fejlődéshez is elengedhetetlen a szeretetnek ezen összes megnyilvánulási formáját megadni a gyermeknek. A fejlesztés legfontosabb fázisa a PRENATÁLIS KORTÓL A 8 HÓNAPOS KORIG TERJED. Ha én csak a Pedagógiai szakszolgálatra bíztam volna a gyermekem fejlesztését, igen elkések, mert különlegesen előrevett, gyors eljárással jutottunk be Miron 4,5 hónapos korára a korai fejlesztés rendszerébe. Ekkor hamarosan jött már a Karácsony, és valójában a fejlesztést, úgy igazán január közepén lehetett megkezdeni, amikorra már lezárult az az agyfejlődési folyamat, ami gyakorlatilag EZERSZERES FONTOSSÁGÚ, az azt követő időszakokkal szemben. Tehát, kedves Szülő, kérlek, ne várj másokra, még a Miron program terapeutáira sem! Most azonnal kezd meg a felkészülést, és tanítsd gyermekedet, a magad módján, azonnal! Minden nap számít!

A fejlesztéshez segítséget máris kaphatsz ide kattintva.

Miron fejlesztése úgy alakult, hogy már a pocakomban tanulta az angol nyelvet, mivel a 14 hónappal idősebb bátyja naponta nyelvleckéket hallgatott. Testvérének sokat énekeltem, Miron program gyógyrezgéseket hallgattunk betegség vagy stressz idején. Ennek következménye lehetett az, hogy már az első pillanattól kezdve ragyogó szemű, érdeklődő, okos arcú baba volt. Napi szinten elmondtam neki, mennyire szeretem, és milyen hálás vagyok azért, hogy hozzánk született.

Számomra természetes, hogy a Gyermek egy önálló lény, így lehet akarata, saját gondolata, önálló, kreatív megoldásai, akár újszülöttként is. Így intenzív kölcsönhatásban, beszélgetve nevelem az újszülöttet is. Ezért természetes neki, hogy akarhat, és mivel meg is hallgattam mindig, így képes alkalmazkodni is. Már 10 hetesen ki tudta fejezni akaratát. Mindig megkérdeztem tőle, mindig ugyanúgy: Kérsz cicit? és, ha szopizni akart, hümmögött egyet. Minden ügyes tettéért megdicsérem, soha nem hagyok ki egy lehetőséget sem. Miron egész nap ragyog, boldog, de adok is neki okot rá, hiszen éreztetem vele, mennyire meg vagyok elégedve vele.

Ülni 9 hónaposan tudott, egy évesen állt fel, akkor még kapaszkodva. A guggolás 28 hónapos korában lett meg, a járással egyidőben. Később indult, mint testvérei, de jóval többet hajlandó már most is menni, mint Nimród, aki 14 hónappal idősebb.

A tárgyakért nyúlás 3 hónaposan ment, a csippentés 5 hónaposan. Pakolni imád, egyik Youtubos videóban megnézhetitek egyik első nagy rámolását. A rajzolási kedve pár hónapos, az oviban tett látogatásunk hozta meg, áprilisban. Jellegzetesen balkezes.

A hangokat akkor utánozza, ha Maja vagy anya (én) mutatjuk be neki. Nem fogad szót, csak Nimródnak. Ha szólítjuk, csak akkor figyel, ha “ciccegünk” neki. Szívesen, és hosszasan néz farkasszemet. Szeret közelről egyik szemünkbe nézni.

 Andi nénivel jóval kitartóbb, szívesebben dolgozik együtt vele, mint velem. Itthon 5-10 perc után elterelődik a figyelme, eldobja, amivel addig foglalkoztunk. Egyedül szívesen játszik, hosszasan lefoglalja magát. Sokszor énekel mikrofonba, szívesen épít, majd lerombolja. Rengeteg játékuk van, mindig mást választ belőlük. Autókkal éppúgy játszik, mint zenélő szerkezetekkel. Nagyon szeret könyveket nézegetni, egyedül kitartóbban lapozgatja, mintha együtt tennénk ezt. Étkezése katasztrofális. Alig néhány dolgot eszik meg a tápszeren túl. Karácsony táján elharapta a nyelvét, talán ez okozott neki ilyen traumát. Akkor még változatosan, jó étvággyal evett. Már segítséget kértem Nagy Szaffinától, aki remek ötletekkel látott el. Miron Karácsony óta gyakorlatilag leszokott a szilárt táplálékok nagy részéről. Pedig a Miron program fő alkotóeleme a zab. Ezt sem tudom vele megetetni azóta. A kétféle tápszerén kívül (ezek szója-, szentjánoskenyér- és rizsliszt alkotókból állnak) egyfajta fasirtot, egy bizonyos fűszeres rizstallért, kölesgolyót, kukoricapelyhet hajlandó enni. Ezek közös nevezője, hogy ő maga veszi el. Már egy éve tudott villával ügyesen, kanállal kezdetlegesen enni. De minden olyanról leszokott, amihez ezeket használhatná. A járás elkezdése és a baleset együtt hozhatták ezt az étkezési változást nála.

Ügyesen vetkőzik, cipőjét, nadrágját, pelusát le tudja venni. Öltözéskor beledugja testrészeit a megfelelő helyre, még a lábbelit is próbálja egyedül felvenni. 

Összességében, szülőként azt mondom, a többiekhez képest 6-12 hónapos elmaradása van jelen pillanatban. Ez nem jelent gondot, mivel a világra nyitott, mindig tettrekész, ügyesen kombináló kisfiú. Nagyon szeret lemenni a szuterénba, ahol az ajtót a babakocsijával szoktuk elzárni. Azon nincs fék, egy cipővel támasztjuk ki a kerekét, hogy ne guruljon el könnyen. Rájött már arra is, hogy ha elveszi a kerék alól a kitámasztót, el tudja tolni a kocsit, és lemehet garázdálkodni a szerszámok közé 🙂 . Más dolgokban is remek megfigyelőképességről tanúskodik. Kifejezetten udvarias. Nem azért nem tesz valamit meg, mert szót akar fogadni, hanem csak azon változtat, ami nekünk fájdalmat vagy kellemetlenséget okoz. Így például az első harapáskor, mikor feljajdultam, abbahagyta a szopizást, annak ellenére, hogy a bátyja még másfél évig szopizott mellette. Azt gondolom, ennyi késés simán belefér egy down szindrómás gyermektől.

Februárban megállapította a kardiológus néni, hogy benőtt a szívsövénye a megfelelő méretűre, és a szívhez vért vivő artéria is megfelelő vastagságú már. Ez a pozitív irányú növekedés, illetve májustól az endokrinológus által felírt Euthyrox tabletta sokat lendített fejlődésén. Az Euthyrox egy pajzsmirigy-hormon, ami az én kis ülő bikámból egy Duracell nyuszit csinált! Nem vagyok egy gyógyszerpárti, de ez nagyon kellett Mironnak, nem tagadhatom. Blatnitzky doktor úr szerint minden down szindrómásnak kell ez a pótlás, hogy ne erőlködjön feleslegesen a pajzsmirigye. 

Miron fejlettségi szintjéről az alul lévő videó tudja a legtöbbet elárulni.  Ez elsősorban szakértőknek lehet sokatmondó. Szülőknek a 12 perc utáni részt ajánlom figyelmébe. Az Andi néni által gyártott halacskák szenzációsak, nem véletlen, hogy egymás után háromszor is ki akarta horgászni mindet! A videón egy hetes lázas állapot után látható Miron. Még kicsit fáradékony, de nagyon lelkes a játékok láttán. Egy hónappal a szülinapja előtt készült. 

Köszönöm érdeklődéseteket! Sikeres fejlesztést kívánok Nektek is:

Mészárosné Kis Edit / Derita

Ez is érdekelhet:

Holisztikus gyermekfejlesztés

A stressz és az érzelmek “fertőzőek” lehetnek!

Apa szerepe lánya életében






Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.