Szép új virtuális világ káros hatása gyermekeinkre
Megfigyelés: ha hagyod a gyermeked unatkozni, videojátékok helyett, akkor a megfelelő arányú unatkozás elősegíti a kreativitást és motivációt, a társas kapcsolatokat, az empátia kialakulását.
- A növekvő képernyőhasználat miatt háttérbe szorulnak a tanulás hagyományosabb módjait szabályozó idegi áramkörök, amelyek az olvasáshoz, az íráshoz és a figyelem fenntartásához szükségesek.
- Azok a gyerekek, akik a képernyők előtt nőnek fel, korán megszokják azt is, hogy személyes kapcsolatok helyett készülékeken keresztül kommunikálnak.
- Az empátia nem velünk született tulajdonság, ez a készség tanulás útján sajátítható el. Ha egy gyermek túl sok időt tölt a készülékeivel, félő, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja mások érzéseit.
- Az öröm jó dolog – mértékkel adagolva. „ A virtuális világ túladagolása” azonban károsan hat a gyermek fejlődésére. Az örömközpont olyan mértékben telítődhet ingerekkel, hogy végül csak a legerősebb stimulánsok üzenetét képes érzékelni. Az apró, hétköznapi örömöket figyelmen kívül hagyja.
- Ha a gyerekek túlzásba viszik a képernyők használatát, az agy folytonos ingerlése folytán megemelkedik a kortizol, az egyik stresszhormon szintje. Ennek következtében izgatottnak érezzük magunkat, és készen állunk arra, hogy elhárítsuk az esetleges vészhelyzetet. A videojátékok esetében azonban nincs szó valódi vészhelyzetről, ellenben a nyugalom elvesztése súlyos szorongásos zavarokhoz vezethet.
- Videojátékok növelik az agressziót a gyermekekben.
- Gátolja elveszi az érdeklődését a tanulástól.
Hogyan hatnak a “kütyük” a fejlődő idegrendszerre? Egy cikk a Családi háló oldalán.