Erekciós problémák és megoldások

Mostanában egyre több férfitársam keres meg erekciós problémákkal, ezért azt gondoltam, hogy készítek egy videót a témában.

A videóból kifelejtettem két fontos gondolatot, azokat lejjebb pótlom:

  1. Amennyiben maszturbáció során minden rendben van az erekcióval, akkor ki lehet szűrni a testi problémákat, mint érrendszer, vagy hormonális gond. Ilyen esetben a gát a lélekben keresendő.
  2. Az is eredményezhet erekciós gondokat, ha túl gyakori az ejakuláció. Érdemes kipróbálni kicsit ritkítani az ejakulációs gyakoriságot, sokszor már önmagában ez is segíthet. Szexelni lehet, csak ejakuláció ne legyen a végén. Ebben segíthet még a férfi szárazorgazmus elsajátítása is, amelyről külön videót fogok készíteni nektek.

+1: Csak egy gyors tipp, hogy gyakori szexuális élet esetén érdemes a vitaminokat és ásványi anyagokat pótolni, különös tekintettel a cink bevitelre. Ezzel a módszerrel pótolni tudjuk az ejakuláció során elvesztett vitaminokat és ásványi anyagokat.

Erekciós probléma nélkül hiteltelen?

Nemrég azt írta nekem egy olvasóm, hogy nem tudhatok hitelesen foglalkozni erekciós problémával, mivel nekem sosem kellett még farkasszemet néznem vele a saját életemben. Innentől fogva szerinte nem érzem át a probléma lényegét és ezért inkább tanácsot se akarjak adni ezzel kapcsolatban senkinek.

Nos én egy kicsit másképpen gondolkodom a témát illetően. Én azt gondolom, hogy pontosan azért lehet érdemes meghallgatni a tapasztalataimat, mert azok az én életemben ahhoz vezettek, hogy erekciós problémával 38 éves koromig egyszer se kelljen szembesülnöm. Ez a kijelentés azért így ebben a formában nem teljesen igaz, pontosítsunk egy kicsit.

Két esetben szembesültem már én is erekciós problémával. Ez egyik, amikor egy házibulin hulla részegen óhajtottam szexelni egy frissen felszedett leánykával még úgy 15 évvel ezelőtt. Az erekcióm bár kialakult, kb 10-15 perc szex után szétesett, majd végül feladtuk a próbálkozást és bealudtam. A másik helyzet pedig az volt, amikor egy este úgy alakult, hogy több ejakulációval végződő szeretkezést is csináltunk a párommal és a harmadik vagy a negyedik menetben az erekcióm már sokkal lassabban jött össze, mint szokott, majd 10-15 perc után elpárolgott és inkább feladtuk a behatolós részt.

Azt gondolom, hogy nincs olyan férfi a földön, akit az erekciós probléma valamilyen mértékben ne érintett volna már meg, de nem mindegy, hogy ez milyen gyakran fordul elő és milyen helyzetekben. Nekem józanul aznapi első szeretkezésben még valóban soha nem volt erekciós problémám a szexuálisan aktív 27 évem alatt 11 éves korom óta. Összeszedtem nektek pár pontban, hogy szerintem minek köszönhetem ezt az eredményt.

1. Szerelmes vagyok a páromba és vágyom rá, hogy szeretkezzek vele. 
Bizony ez egy nagyon fontos pont. A férfi amikor szerelmes, a szervezete mindent megtesz, hogy támogassa a szexualitás tevékenységét. A szerelem élménye itt egy hatalmas motiváló erőként funkcionál. Természetesen a szerelem önmagában nem old meg komoly egészségügyi vagy mentális problémákat, de én ezt tartom az erekció legfontosabb alapkövének. Ha szerelem és vágy van, nagy baj nem lehet. A szerelem hosszútávú fenntarthatóságáról már tartottam egy előadást, ajánlom szeretettel mindenki figyelmébe,
akit érdekel a téma, a linken olvashat róla, vagy nézheti meg.

2. Jó keringési rendszer.
Tekintettel arra, hogy az erekció alapja a vérkeringés, bármilyen keringési probléma kihatással van az erekcióra is. A szívinfarktus egyik előjelző jelensége például a reggeli erekciók elmaradása. Az egészséges keringésért számtalan dolgot tehetünk, ez ügyben érdemes külön informálódnunk. A gyors tippem a testmozgás és a helyes táplálkozás. Minél jobb a keringési rendszerünk, annál stabilabb biológiai alapja lesz az erekciónknak is.

3. Megfelelő hormonális szintek. 
Az előző cikkemben már volt róla szó, hogy a szexualitás tevékenységében számtalan hormonunk érintett. A nem megfelelő hormonális szintek gátolni fogják, vagy akár teljesen tönkre is tehetik a szexuális funkcióinkat. A legfontosabb hormon természetesen a tesztoszteron, aminek a normál értéke 10 és 30 nmol/l közé esik egy egészséges férfi szervezetében. 10 alatt már gátlódik az erekció, 5 alatt pedig gyakorlatilag megszűnik a vágy és az erekcióra való képesség. Aki nem hiszi, az mesterségesen csökkentse le a tesztoszteron szintjét nullára, aztán próbáljon meg szeretkezni vagy maszturbálni.

Hogy mi a tippem a normális hormonális szintekhez? Nem meglepő módon itt is az egészséges életmód. Sport és helyes táplálkozás. Tekintettel arra, hogy a tesztoszteron termeléséhez zsírra van szükség, fontosnak tartom kiemelni, hogy megfelelő mennyiségű zsírt is fogyasszunk, de ebben a témában mindenképpen további informálódást javaslok. A sportok tekintetében olyan sportot ajánlok, ahol nagy erőkifejtéseket kell tenni, de nem hosszabban, mint egy óra.

A több órás edzés már inkább csökkenti a tesztoszteron szintjét és rengeteg kortizolt szabadít fel, ami nem a barátunk. A kontakt sportok is jók lehetnek, mint a küzdő sportok, vagy a labda játékok. Ami engem illet, nekem átlag feletti a tesztoszteron szintem. Erőemelek, akrobatikázok, igyekszem helyesen táplálkozni. Aki nem látta még a tavalyi sportvideómat, annak ajánlom szeretettel. Én nem csak dumálok, cselekszem is.

4. Megfelelő kapcsolat a férfi és a farka között.
Itt azt értem, hogy mennyire szereti a férfi a farkát. Mennyire tudja átadni rajta keresztül a szeretetét a párjának és milyen kapcsolatban vannak egymással. Lehet, hogy első hallásra hülyeségnek tűnik ez a pont, de azt tapasztalom, hogy a legtöbb erekciós probléma arra vezethető vissza, hogy a férfi és a farka közötti kapcsolat nem harmonikus. A kapcsolatot azon is jól le lehet mérni, hogy hogyan maszturbál a férfi. Mennyi ideig tart? Milyen módokon izgatja magát. Mire gondol közben.

Az erekciós problémák kezelésében egy igen fontos pont, hogy miként érez a férfi a saját farka iránt és hogyan lehet fokozni az érzelmei intenzitását. Lehet, hogy nem tudja elfogadni, mert túl kicsi, vagy túlságosan balra dől? Lehet, hogy egyszer beszóltak neki, hogy ronda a fitymája? Itt érdemes elkezdeni dolgozni esetleges gátló tényezőkön. A én titkom az, hogy rajongok a saját farkamért. Rengeteg fotóm és videóm van róla, büszke vagyok a formájára, a szépségére, a keménységére és hálás vagyok neki a rengeteg gyönyörért, amit nekem és a páromnak ajándékoz. Azt gondolom, hogy az én farkam egy boldog farok és hasonlóan csodás érzéseket kívánok minden férfitársamnak a saját farkával kapcsolatban.

5. Hogyan szeretkezik a férfi.
Itt nem akarok kitérni minden részletre, de az egyik legfontosabb komponens, hogy mire gondol a férfi szex közben. Sokan alkalmazzák azt a trükköt, hogy aszexuális dolgokra gondolnak közben, hogy eltereljék a figyelmüket és tovább bírják a menetet. Ezzel az a fő probléma, hogy a férfi fejben máshol fog járni, nem a párjával lesz együtt szex közben. Ezt pedig a nő is meg fogja érezni és tudat alatt ő is reagálni fog erre, hogy nincs vele igazán együtt a párja. Ez pedig beindíthat egy ördögi kört, hogy elkezd csökkenni a szexuális energia, majd széteshet az izgalom és végül elmehet az erekció is.

A másik hiba, ha a férfi csak magára és a saját izgalmára gondol szex közben, ez pedig könnyen korai magömléshez vezethet, de akár ráparázhat arra, hogy nehogy elélvezzen és ijedtében széteshet az erekciója is. Mind a korai magömlés, mind az erekciós problémák egyik legfontosabb megelőzése szerintem az, hogy szex közben a TELJES figyelmünkkel a párunkra és a közöttünk éledő érzésekre, energiákra és összhangra figyeljünk. Pontosan ezért fontos az, hogy meglegyen a szükséges mennyiségű és minőségű előjáték, mert ez segít a két szervezetnek teljesen egymásra hangolódni és felkészülni a szeretkezésre.

6. Gondolkodásmód, stressz.
Ahhoz, hogy megértsd a stressz működését, tudnod kell, hogy valójában nem más, mint egy vészhelyzetre adott válaszreakció. Hogy érthető legyen, anno az ősembert megtámadta a medve, ettől stresszes lett és elfutott, vagy harcba szállt a medvével. A túlélés érdekében maximalizálódtak a szervezetének a harchoz vagy meneküléshez szükséges funkciói. Kitágult a pupillája, nőtt a vérnyomása, adrenalin árasztotta el a testét, és felkészült a menekülésre, vagy a támadásra. A stresszes állapot esetén az úgynevezett szimpatikus idegrendszer vezérli a testi funkciókat.

Ellenben a szeretkezés ennek pont az ellenkezője. Biztonságérzet szükséges hozzá, nyugalom és a valóságtól részleges elfordulás, ami a szexuális izgalom velejárója. A szeretkezés során a szervezetet a paraszimpatikus idegrendszer vezérli.

Azt kell tudni a paraszimpatikus és a szimpatikus idegrendszerről, hogy egymásnak az antagonistái, az egyik gyakorlatilag kiüti a másikat. Ez annyit jelent, ha stresszesek leszünk és a stressz hatása alatt próbálunk szeretkezni, akkor elég nagy az esélye annak, hogy nem fog összejönni, vagyis erekciós problémánk lesz. A megoldás, hogy hatástalanítani kell a stressz hatását. Amennyiben akut stresszről van szó, akkor elég elmenni kicsit sportolni és máris levezetődik a stressz, mert anno is mozgással, meneküléssel, vagy harccal oldották meg a stresszes helyzeteket.

Amennyiben viszont valami elhúzódó ok miatt vagyunk folyamatosan stresszesek, akkor vagy meg kell oldani a stresszt okozó helyzetet, vagy meg kell tanulnunk elengedni a stresszt. Ezek nem könnyű dolgok, a legkézenfekvőbb megoldás a kezelésre a mozgás és a sport. Lehet, hogy csak tüneti kezelést ad, de ha mellékhatásként pompás erekciót kapunk, akkor máris érdemes volt mozogni kicsit. Ami engem illet, én sportolok és a stresszt is igyekszem elkerülni. Nagyon ritkán leszek ideges bármitől és akkor sem tart sokáig.

7. Egyéb gátló tényezők.
Az erekció létrejöttét még számos dolog gátolhatja. Gyógyszerek, betegségek, vegyszerek, mérgek, hangulatok, lelki vagy vallási eredetű gátak, stb. Amennyiben tudjuk, hogy milyen tényezők gátolnak minket, akkor érdemes lépéseket tenni az adott akadályok eltakarítása érdekében. Sokan vannak, akik a hosszabb szeretkezés érdekében szerotonin tartalmú tablettát szednek, ami szintén gátolja a szexuális funkciókat. Lehet, hogy csak annyira fog gátolni, hogy lassabban érik el az orgazmust, de az is lehet, hogy túllőnek a célon és a tabletta elviszi a harci kedvedet és vele együtt az erekciót is.

Logikusan az alkohol és az egyéb tudatmódosító szerek sem kedveznek az erekció létrejöttének. Az erekció nagyban összefügg az életerővel, ami pedig összefügg az egészséggel. Véleményem szerint egy erős és egészséges férfinak nincs, vagy csak nagyon ritkán van problémája az erekciójával. Amennyiben lelki gátak vannak, azokkal érdemes szexuálterapeutához fordulni. Amennyiben pedig semmi sem segít, akkor érdemes elgondolkodni az ejakulációk ritkításán.

Jelenleg az én szervezetemnek teljesen normális a heti 4-6 ejakulációt tartani, de tudom, hogy ez 60-70 évesen már nem fog menni. Akkor valószínűleg csak hetente egyszer fogom kiengedni a srácaimat, a többi szeretkezésemet pedig száraz orgazmusokkal fogom zárni. Mindenki annyit ejakuláljon, amennyire a szervezete vágyik, nem javaslom az igényszint fölötti ejakulációs gyakoriságot, mert az is erekciós problémák-hoz vezethet.

Összefoglalás az erekciós problémák megoldásához:

Az erős és stabil erekció az én tapasztalataim alapján néhány egyszerű dolog együtthatójának az eredménye. Gondolkodjunk pozitívan, igyekezzünk kerülni a stresszt, szeressük a párunkat. Éljünk egészségesen, sportoljunk és figyeljünk a táplálkozásunkra. Végül szeressük a farkunkat, legyünk neki hálásak azért a sok csodáért, amit ad nekünk, a párunkat pedig tiszteljük meg szeretkezés közben azzal, hogy rá figyelünk és nem máshol jár az agyunk.

Én nem azért vagyok hiteles erekciós kérdésben, mert sikerült leküzdenem egy súlyos problémát a saját életemben, hanem azért, mert soha sem szembesültem idáig vele néhány speciális esettől eltekintve. Jelenleg 38 éves vagyok, nem tudhatom, hogy mit hoz a jövő. Lehet, hogy jövőre, vagy 10 év múlva én is szembesülök azzal, hogy már nem úgy működik a rendszer, mint régen. Ennek ellenére én azt gondolom, hogy az itt említett pontokra akkor is figyelni fogok és ezek jószerivel majd kisegítenek a bajból, ha bekövetkeznek.

Akit érdekelnek a szexualitást illető további gondolataim, annak ajánlom szeretettel a könyvemet. Ajánlóját itt olvashatod.

Gilján János

Gilján János párkapcsolati- és szexuál coach írásait a Boldogság és Szenvedély rovatunkban találhatod.

Ez is érdekelhet:

Unalom a házasság legfőbb ellensége

Share Button

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük