Meditáció kismamáknak, hogy boldog babát hozhasson világra

A meditáció a kismamáknak különösen fontos. Ha még sohasem meditáltál, akkor is érdemes a várandósság ideje alatt elkezdeni, mert nem csak az anyára, hanem a fejlődő magzatra is jó hatással van.

Szerencsés esetben a várandósság negyven hete nyugodt, derűs, sőt, boldog időszak a kismamának és a párjának egyaránt. Szerencsés esetben. Mert előfordulhatnak munkahelyi gondok, egészségügyi problémák, pénzügyi nehézségek, vagy konfliktusok a családon belül, esetleg a párkapcsolatban. Rengeteg olyan dolog történhet, ami felzaklathatja a kismamát és természetesen a vele együtt élő, és minden bajában vagy örömében részt vevő magzatot is. 

A lelki béke megteremtése és megtartása elérhető a rendszeres meditációval.

Hogyan valósítható meg a baba meditáció?

Ha még nincs benne sok gyakorlatod, akkor nem kell erőltetned a hosszú ideig kitartott meditációt. Ha eleinte csak pár percig tudsz befelé figyelni, már akkor is sokat tettél magadért és a babádért. A meditáció ugyanis: befelé figyelés.

Nem kötelező virágos rétet, susogó erdőt vagy lefelé vivő lépcsősort vizualizálni, bár persze megteheted, ha ez neked jólesik. De a meditáció nem a kitalált képek soráról szól, hanem arról, hogy végre csöndben vagy, és saját magadra figyelsz. Minden olyan mód, amellyel befelé, önmagadba fókuszálsz, már relaxáció, és minél mélyebbre jutsz magadban, annál inkább meditációnak tekinthető.

Figyelheted a légzésedet, számolhatod is, ez is eltávolít a napi gondoktól. Figyelheted a szívdobbanásaidat. Figyelheted, hogy érzel-e feszülést valamelyik izmodban, és ha igen, akkor hasznos ezt tudatosan ellazítani. És figyelheted, hogy tapasztalsz-e valamilyen különös testi érzést, bizsergést, hullámzást, meleget, vagy bármi újat, amit eddig nem éreztél a testedben. Ez megszokott velejárója lehet a meditációnak.

Hívhatsz segítségül meditációs zenéket. Ezekből rengeteg található a Youtube-on. Írd be a keresőbe: 432 Hz, és máris több ezer olyan zenét találhatsz, amelyek segítségével könnyen elérheted az ellazult állapotot. Különösképpen javaslom Láng Szilárd (Sol) hosszabb meditációs zenéit, vagy konkrétan az Angel’s Call (Angyalhívás) című zenét, amit itt találsz- Ez tökéletes a baba meditáció során:

Ha már van valamennyi gyakorlatod, akkor növelheted a meditáció időtartamát félóráig, vagy tovább is, ameddig jólesik. A cél azonban nem a meditációval töltött idő mennyisége, hanem a minősége: az, hogy lazulj el testileg és lelkileg, érezd jól magad. Ez a minőség fog kihatni az egész napodra, minél gyakrabban eléred, annál tartósabban. S ha napközben kibillent is valamilyen előre nem látható esemény az egyensúlyodból, könnyebben vissza tudod szerezni.

Mit érez, és mik hatnak rá?

Régen elmúlt az az idő, amikor azt hitték, hogy a méhen belül fejlődő magzat nem hall, nem érez, nem tud semmit. Regressziós kutatások bizonyítják, hogy a magzat a fogantatás első pillanatától kezdve érez és tud mindent, ami az anyával történik. A tudata jelen van, felfog és megért minden eseményt.

Ezeket a születéskor „elfelejti”, de a tudata és a sejtemlékezete megőrzi, és hatással lehet az egész életére. Nem véletlen, hogy különböző módszerekkel ezek az emlékek felszínre hozhatók, és akár fel is dolgozhatók. Ezért nagyon fontos és hasznos beszélgetni a babával már attól a perctől kezdve, amikor az anya megtudja, hogy kisbabát vár.

Sőt, még a babavárásra készülés időszakában is érdemes „kiküldeni” olyan gondolatokat, érzéseket, amikkel jelezheted a téged választó léleknek, hogy várod, készen állsz a fogadására, szeretettel és örömmel üdvözlöd.

Mindezt el lehet mondani a testedben lakó gyermekednek is, nem fontos hangosan, hiszen a mondanivaló közlése és megértése itt nem a szavakon keresztül, hanem az érzések közvetítésével történik. Éppen ezért lényeges, hogy érezd át, amit mondani kívánsz neki. Éleszd fel magadban a legszebb, örömteli, elfogadó érzéseidet, és ezekről „beszélj” neki a meditációban. A baba meditáció segít ráhangolódni ezekre az érzésekre, mivel a testi és lelki relaxáció megteremti azt a nyugodt, kellemes állapotot, amelyben ezek az érzések életre kelhetnek és eltölthetik a benső világodat.

Ami nem érdemes, sőt nem is ajánlott ilyenkor: az elvárásaidat közölni a babával. Jó, ha nem görcsölsz azon, hogy milyen nemű lesz, mert ha éppen az ellenkező nemhez tartozik, mint amit te vársz, akkor egész életét megbélyegezheti, hogy nem tud megfelelni egy alapvető dologban, és bármit tesz, sohasem lesz elég jó.

Természetes, hogy ha valamilyen betegségről, fejlődési rendellenességről szerzel tudomást, vagy te magad betegedsz meg, aggódsz, és esetleg szorongsz is a várható következmények miatt. De ilyenkor is sokkal jobb, ha meditációban megnyugtatod előbb saját magad, majd a babádat is, hogy bármi lesz is, te mindent megteszel érte, és igyekszel rendbe hozni a dolgokat. Ennyi elég is.

Ha pedig a babád szépen fejlődik, és nincs különösebb probléma a várandósság ideje alatt, akkor mondd el neki akár többször is meditációban, átérezve, átélten, hogy elfogadod őt olyannak, amilyen, boldog vagy, amiért éppen téged választott anyának, örülsz, hogy kiegyensúlyozottan fejlődik, és derűsen nézel a vele megnövekedő létszámú családotok jövőjébe.

A baba meditációval sokat teszel érte. Elősegíted, hogy kiegyensúlyozottabb, egészségesebb emberré fejlődhessen.

Ara Rauch

spirituális író

Azt, hogy Ara Rauch miben tud segítségedre lenni, itt ismerheted meg bővebben.

Ha gyermeket vársz, ezt a három novellát biztosan fogod élvezni. Csodálatosak!

Share Button

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük